Hyppää sisältöön
Hemsö Suomi / Ajankohtaista / Tiedotteet / Hemsön osakkeenomistajilta miljardin Ruotsin kruunun pääomasijoitus
tiedotteet

Hemsön osakkeenomistajilta miljardin Ruotsin kruunun pääomasijoitus

- Oikeudellinen

Yhteiskuntakiinteistöomistaja Hemsön osakkeenomistajat tekevät 1,0 miljardin Ruotsin kruunun eli noin 84 miljoonan euron pääomasijoituksen yhtiöön. Sijoituksella vahvistetaan yhtiön pääomarakennetta ja rahoitetaan Hemsön investoinnit uusiin kestäviin kouluihin ja hoivakoteihin.

Pääoma lisätään vuoden 2023 kolmannen neljänneksen aikana.

”Vahvemman pääomarakenteemme ja likviditeettiasemamme avulla voimme jatkossakin tukea julkista sektoria, kun uuden sosiaalisen infrastruktuurin tarve kasvaa”, sanoo Hemsön varatoimitusjohtaja ja talousjohtaja Rutger Källén.

Tämän vuoden pääomasijoitus mukaan lukien Hemsön omistajat ovat vuodesta 2019 lähtien sijoittaneet pääomaa 4,0 miljardia Ruotsin kruunua.

”Sijoitukset ovat mahdollistaneet investoinnit pääasiassa koulujen ja hoivakotien uudisrakentamiseen. Pelkästään tänä vuonna olemme saaneet valmiiksi 500 uutta hoivakotipaikkaa ja 3 000 uutta koulupaikkaa. Se ei olisi onnistunut ilman omistajiemme vahvaa ja pitkäjänteistä tukea”, Källén sanoo.

Hemsö on johtava yksityinen yhteiskuntakiinteistöjen omistaja Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiö on erikoistunut hoiva-, oppilaitos-, terveydenhuolto- ja oikeuslaitoskiinteistöihin. Suomessa Hemsö omistaa yli 80 kiinteistöä, muiden muassa Helsingin oikeustalon, Paavolan kampuksen kiinteistöt Lahdessa sekä uudet paloasemat Oulussa ja Lappeenrannassa.

Lisätietoja saatte ottamalla yhteyttä

Rutger Källén